Mapa web Contacte Cercador

EL CONSELLER NADAL VISITA LA T-331 ENTRE ULLDECONA I VINALLOP UN COP HA ENTRAT EN SERVEI

El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, ha visitat avui la T-331 entre Ulldecona i Vinallop (Tortosa), un cop ha entrat en servei el seu condicionament. L’actuació ha permès eixamplar i millorar el traçat d’aquesta via per tal d’afavorir la seguretat i la fluïdesa del trànsit, així com les comunicacions en aquest entorn. Les obres, que finalitzaran aquest estiu, han abastat 20 quilòmetres i han comportat una inversió de 21,6 MEUR. El conseller Nadal també ha visitat el pont en construcció sobre el riu Ebre que unirà Sant Jaume d’Enveja i Deltebre. (02.07.2010)

Condicionament i nova variant de la T-331

El conseller Joaquim Nadal, ha visitat la T-331 entre Ulldecona i Vinallop (Tortosa), acompanyat dels alcaldes d’aquest àmbit, amb motiu de la recent posada en servei del seu condicionament. Aquesta actuació integral ha dotat la carretera d’una calçada més ampla i un millor traçat i ha inclòs la construcció d’una variant a Santa Bàrbara que evita el pas per l’interior del nucli urbà. Els treballs, que ara es duran a terme fora de la calçada i conclouran durant l’estiu, han abastat un total de 20 quilòmetres de longitud i han significat una inversió de 21,6 MEUR.

El tram en què s’ha actuat s’inicia a la rotonda final de la variant d’Ulldecona i finalitza a un quilòmetre de la connexió amb la C-12 a Vinallop (Tortosa). L’obra ha abastat els municipis d’Ulldecona, el Godall, la Galera, Freginals, Santa Bàrbara, Masdenverge i Tortosa. Els treballs han consistit principalment en l’eixamplament de la carretera dels 6-7 metres que tenia als 9 metres actuals -amb dos carrils de circulació de 3,5 metres i vorals d’1 metre cadascun- i en la millora del traçat de la via.Les obres van començar l’estiu de 2008; l’abril passat es va obrir al trànsit la variant de Santa Bàrbara i el 22 de juny passat, va entrar en servei la resta del recorregut, així com la millora de la calçada de la travessera de Santa Bàrbara.

Així, en aquesta actuació, es poden distingir els trams següents:
• Ulldecona - Santa Bàrbara: En aquest tram, s’ha eixamplat la calçada i s’ha suavitzat algun revolt, alhora que s’ha executat una petita variant de traçat a la zona de les Ventalles. En aquesta zona, també s’ha construït un pas inferior per a vianants i s’ha format una intersecció en forma de T, amb un tercer carril per als girs a l’esquerra.

• Variant de Santa Bàrbara: Discorre per l’est del nucli urbà i té una longitud de 2 quilòmetres i una amplada de 9 metres. Tres rotondes faciliten les connexions de la variant amb el nucli urbà i la xarxa viària de la zona: una inicial a la T-331 al sud de la població, que ja existia i que s’ha adaptat; una altra en l’encreuament amb la T-350 (carretera de Masdenverge), i la tercera, al final de la variant, per a connectar novament amb la T-331. El primer giratori té 40 metres de diàmetre i els altres dos, 60 metres. La variant va entrar en servei l’abril passat.

• Travessera de Santa Bàrbara: Les obres han inclòs un conjunt de tasques de millora a la travessera, d’1,7 quilòmetres de longitud -dels quals 700 metres són urbans i 1 quilòmetre correspon a la rehabilitació de la carretera antiga. Les principals actuacions que s’han dut a terme a la travessera són la renovació del paviment, la formació de vorades i la millora dels elements de drenatge.

• Santa Bàrbara - Vinallop: A més de l’eixamplament de la calçada en aquest tram, cal remarcar la construcció d’un pont per a creuar el barranc de la Baiot, prop de Vinallop, de 30 metres de longitud. Així mateix, s’ha remodelat l’accés al polígon industrial Barranc de Lledó per tal de millorar-hi la seguretat viària; s’ha substituït la rotonda de petites dimensions que hi havia per una intersecció en T, amb carrils d’acceleració, desacceleració i d’espera per als girs a l’esquerra.
Últimes tasques fora de la calçada

A partir de l’entrada en servei d’aquesta actuació, en els pròxims mesos es continuarà treballant fora de la calçada; per exemple, en la formació de cunetes, camins i accessos i en els últims treballs a dos passos inferiors. Es preveu que aquestes tasques conclouran durant l’estiu. Finalment, cal indicar que l’any vinent s’executaran els treballs de revegetació per integrar la carretera en l’entorn, que corresponen a un projecte independent, amb una inversió prevista de 500.000 euros.

Destaquem