Mapa web Contacte Cercador

El conseller Santi Vila presenta el projecte del desdoblament de la C-12 a Tortosa

Territori i Sostenibilitat sotmetrà a partir de dilluns a informació pública el projecte de traçat d’aquesta actuació, que abasta 6,5 km i inclou diversos tipus d’intervenció segons el tram
El projecte, que permet millorar la funcionalitat i servei de la variant de Tortosa, comporta una inversió estimada en 106,5 MEUR
(31.01.2014)

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, ha presentat avui a Tortosa, juntament amb l’alcalde, Ferran Bel, el projecte de traçat del desdoblament de la C-12 (Eix de l’Ebre) al seu pas per aquest municipi, que a partir de dilluns vinent se sotmetrà a exposició pública. Mitjançant diversos tipus d’intervenció, segons els trams, aquesta actuació té com a objectius millorar el nivell de servei i la mobilitat daquesta via, que registra en algun punt uns 15.000 vehicles diaris de mitjana.

El projecte comprèn el tram de la C-12, d’uns 6,5 quilòmetres de longitud, entre Vinallop (intersecció amb la T-331) i la intersecció amb l’accés a Jesús. En el projecte de desdoblament que s’ha presentat avui, es poden distingir els tres trams següents:

1. Vinallop - pont sobre el canal de la Dreta de l’Ebre (2,1 km)

En aquest tram, es preveu la construcció d’una autovia de tipus interurbà, separada de la carretera actual, la qual passarà a donar servei al trànsit més local. La secció de la nova autovia estarà formada per dues calçades separades per un mitjana. Cada calçada tindrà dos carrils de 3,5 metres, un voral exterior de 2,5 metres i un voral interior d’1 metre.

Per a facilitar les connexions, en el punt inicial del tram (Vinallop) es construirà una gran rotonda a nivell, de 60 metres de diàmetre exterior. Al punt final, es construirà una altra rotonda, també de 60 metres de diàmetre.

El projecte també inclou la formació d’una via verda que seguirà l’antiga via del ferrocarril Tortosa – Ulldecona i que donarà continuïtat a la via verda que prové de la Terra Alta. Així mateix, es preveu la construcció d’un viaducte sobre el barranc de Sant Antoni.

2. Pont sobre el canal de la Dreta de l’Ebre – rotonda pont del Mil·lenari (2,3 km)

Es preveu per aquest tram una autovia de caràcter urbà que aprofiti la calçada ja existent, amb dues calçades separades per una mitjana central. Cada calçada té dos carrils de 3,5 metres i un voral interior de 0,5 metres. Al costat dret de cada calçada es preveu la formació d’una calçada lateral (via col·lectora) de 3,5 metres d’amplada per a facilitar l’accessibilitat a les edificacions properes. Entre la rotonda del pont del mil·lenari i la zona de la indústria Padesa, es preveu la formació d’un camí per a la circulació de vianants i també la construcció d’un pas superior de vianants per facilitar-hi l’accés.

Per a facilitar els canvis de sentit i la connectivitat del tram, s’ha previst la construcció d’una nova rotonda a 600 metres abans de la rotonda existent del pont del Mil·lenari.

També s’ha inclòs la construcció de dos passos superiors sobre el Canal per donar continuïtat a camins laterals del propi canal.

3. Pont del Mil·lenari – accés a Jesús (2,1 quilòmetres)

Correspon a una zona consolidada urbanísticament on la calçada ja està desdoblada. En un primer tram d’uns 600 metres, fins a l’accés del Raval de Crist), s’ha previst la millora del paviment i de la senyalització. A continuació, es projecten dues actuacions que contribuiran a la millora de la funcionalitat, la connectivitat i la millora de la integració urbana de la infraestructura. Són:

Per alleugerir el trànsit i millorar la seguretat viària a l’entorn de la plaça de la Corona d’Aragó, se soterrarà el tronc de la carretera amb dos carrils (un per sentit) i es reordenarà la C-12 en superfície. Així, es construirà un túnel d’uns 860 metres de longitud per a facilitar el trànsit de pas i dos laterals en superfície per als moviments més locals.

Al final del tram –a la zona de Jesús– es construirà una rotonda que substituirà una intersecció semaforitzada existent formada per un carril central, amb l’objectiu de facilitar els moviments que ara no són possibles.

La setmana vinent s’iniciarà la informació pública del projecte de traçat i, un cop resolt el procés, es redactarà el constructiu. El desdoblament de la C-12 a Tortosa comporta una inversió que s’ha estimat en 106,5 MEUR.

Destaquem