Mapa web Contacte Cercador

Territori i Sostenibilitat posa en marxa un nou bus exprés entre Tortosa i Alcanar

El nou servei de bus ràpid entrarà en funcionament l’1 d’octubre amb 18 freqüències al dia (9 d’anada i 9 de tornada) i amb parada intermitja a Amposta, Sant Carles de la Ràpita i les Cases d’Alcanar

També l’1 d’octubre entrarà en servei la nova targeta T10/120 que permet fer 10 viatges en 120 dies a un preu d’1 euro el trajecte en tots els viatges dins de les Terres de l’Ebre

La nova estació d’autobusos d’Amposta, actualment en obres, entrarà en servei durant el mes de novembre

(22.09.2014)

El secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Ricard Font, ha anunciat aquest matí a Amposta la posada en marxa a partir de l’1 d’octubre d’una nova línia de la xarxa exprés.cat que comunicarà Tortosa i Alcanar, amb parada també a Amposta, Sant Carles de la Ràpita i les Cases d’Alcanar. Serà la catorzena línia d’autobús d’altes prestacions que es posa en servei a Catalunya.

La nova línia e3: Tortosa-Amposta-Sant Carles de la Ràpita-les Cases d’Alcanar-Alcanar tindrà 18 freqüències de dilluns a diumenge (9 d’anada i 9 de tornada), amb sortides cada dues hores, una velocitat comercial molt competitiva perquè només té tres parades intermitges i incorpora totes les prestacions de la xarxa exprés.cat:


Reducció del temps de viatge en 20 minuts respecte la línia convencional. El trajecte de la nova línia e3 tindrà una durada de 45 minuts.

Preu del trajecte: 1€.

Nova campanya d’informació estàtica a les parades i a les estacions d’autobusos. Està previst en un futur posar informació en temps real a les parades.

Incorporació d’un vehicle nou totalment accessible.

Premsa gratuïta i wifi a bord.

Més intermodalitat: connexions amb serveis de transport urbà, tren i altres busos interurbans.

Imatge diferenciada.


La demanda anual del corredor Tortosa-Alcanar és de més de 280.000 viatgers.

El desplegament d’aquesta xarxa comporta millores en la flota de vehicles, garantint la qualitat, comoditat i l’accessibilitat a persones amb mobilitat reduïda, així com més serveis per als usuaris a l’interior del vehicle. També està integrada sota una nova imatge corporativa, exprés.cat, que aporta visibilitat al servei i facilita als usuaris la seva ràpida identificació.

Viatjar per les Terres de l’Ebre a 1 euro

Font també ha explicat que l’1 d’octubre es posarà en marxa un nou abonament multiviatge T-10/120 per tal de promoure l’ús del transport públic en les comunicacions a les Terres de l’Ebre. El nou títol de transport suposarà un estalvi de més del 50% del preu del bitllet senzill actual en els trajectes entre les quatre comarques: Montsià, Baix Ebre, Terra Alta i Ribera d’Ebre, de les línies d’autobusos gestionades per les empreses Hife, Plana i Autocars Carrera. L’actuació, que és un pas previ al desplegament del sistema tarifari integrat, neix amb l’objectiu de millorar la competitivitat del transport públic, i dotar els viatgers d’una xarxa eficient a preus atractius que contribueixi a estendre’n l’ús.

El preu del nou títol, que permet fer 10 viatges en 120 dies, serà d’1 euro el trajecte, és a dir, que l’abonament costarà 10 euros. Es pot adquirir i recarregar als mateixos autobusos.

El títol de transport T10/120 és multipersonal i per tant el poden utilitzar els membres d’una mateixa família o un grup d’usuaris per fer els seus desplaçaments de forma conjunta. Aquest títol de transport utilitza la tecnologia de validació sense contacte, es pot recarregar a bord dels propis autobusos. Les targetes que es podran adquirir per operador són: (veure document adjunt)

La nova estació d’autobusos d’Amposta

El Departament de Territori i Sostenibilitat està construint des del mes de març la nova estació d’autobusos d’Amposta, que es preveu que entri en servei durant el novembre. L’estació millorarà la mobilitat en transport públic al municipi i la qualitat del servei. Els treballs tenen un pressupost d’1,2 MEUR.

La instal·lació està situada a l’oest de la localitat; en concret, a la cruïlla entre l’avinguda de Santa Bàrbara i el carrer Sebastià Joan Arbó, en uns terrenys que ha cedit l’Ajuntament d’Amposta. Amb una superfície total d’uns 3.700 metres quadrats, l’estació tindrà una capacitat per a 7 andanes i 5 places addicionals per autobusos i comptarà amb un edifici terminal amb sala d’espera, despatx de bitllets i servei de bar. Així mateix, es preveu una àrea d’aparcament exterior per uns 40 turismes.

Actualment, Amposta no disposa d’una estació d’autobusos interurbans, després que fa uns anys l’antiga estació es va desmantellar arran de la reordenació del teixit urbà d’aquell àmbit. Des de llavors, aquests autobusos, de manera transitòria, fan parada en una de les marquesines de la xarxa urbana. La nova estació, així, permetrà millorar la fluïdesa i comoditat tant per als vehicles de transport públic com per als viatgers. A més, la nova terminal proporcionarà als usuaris més confort i oferirà serveis d’atenció i informació al viatger.

40 línies de bus exprés arreu de Catalunya

La xarxa d’altes prestacions ‘exprés.cat’ s’implanta progressivament a Catalunya des de la tardor de 2012. L’actuació suposa una aposta decidida de la Generalitat pel bus exprés com a mode de transport públic eficient i competitiu per connectar de manera ràpida, sostenible i econòmica els principals pols de mobilitat del territori que concentren major demanda de desplaçaments.

La xarxa de bus exprés estarà formada per 40 línies interurbanes que són les que concentren una major demanda de viatgers. Concretament transporten anualment 21,32 milions de passatgers, la qual cosa suposa el 40% de la demanda total, amb ocupacions mitjanes de 30 viatgers/expedició.

Aquest tipus de xarxa de bus exprés, que ja funciona a altres ciutats com París, Istambul, Hamburg o Nantes, presenten un conjunt d’avantatges respecte les línies convencionals, com ara una reducció notable del temps del trajecte del recorregut, atès que assoleixen velocitats comercials més competitives. Així, aprofiten infraestructures com ara carrils bus o prioritats semafòriques en els encreuaments, i compten amb poques parades al llarg del recorregut, per tal d’oferir un servei atractiu a l’usuari, amb millors freqüències de pas, informació en temps real dins i fora dels vehicles, serveis de Wifi i premsa gratuïts, i una imatge corporativa comuna.

Línies exprés actualment en servei

Demarcació de Barcelona:

e1: Barcelona-Sabadell (des d’octubre de 2012)

e2: Barcelona-Terrassa (des d’octubre de 2012)

e3: Barcelona-Cerdanyola-UAB (des d’octubre de 2012)

e4: Barcelona-Ripollet (des d’octubre de 2012)

e5: Barcelona-Igualada (primera fase juny 2013/segona fase febrer 2014)

e6: Barcelona-Vilafranca del Penedès (febrer 2014)

e7: Barcelona-La Vall del Tenes (Parets del Vallès, Lliçà de Vall, Lliçà d’Amunt, Santa Eulàlia de Ronçana i Bigues i Riells, des de setembre 2013)

e8: Barcelona-Corbera (juny de 2014)

e9: Barcelona-Caldes de Montbui (1 d’agost 2014)

e10: Barcelona-Sentmenat (8 de setembre 2014)


Demarcació de Tarragona:

e1: Tarragona- El Vendrell (març 2014)

e2: Tarragona-Valls (abril 2014)


Demarcació de Girona:

e1: Girona-Olot (juliol 2014)


La demanda anual dels corredors de les línies de bus exprés implantades fins a data d’avui és superior als 3.000.000 d’usuaris, amb creixements de fins el 57%. Grau de satisfacció dels usuaris: 8 punts sobre 10.

http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJava/territori-sostenibilitat/notapremsavw/275777/ca/territori-sostenibilitat-posa-marxa-bus-expres-tortosa-alcanar.do

Destaquem