Mapa web Contacte Cercador

TERRITORI I SOSTENIBILITAT SOTMET A INFORMACIÓ PÚBLICA LA VARIANT DE GANDESA (C-43)

El Diari Oficial de la Generalitat publica avui l’anunci d’informació pública dels estudis de la variant de la C-43 a Gandesa. Aquesta carretera tindrà una longitud de 4 quilòmetres i connectarà amb la variant prevista pel Ministeri de Foment a l’N-420. Permetrà evitar el pas dels vehicles per l’interior del nucli urbà i millorar la mobilitat i la seguretat viària en aquest entorn
(13.04.2011)

Millora de la mobilitat

El Departament de Territori i Sostenibilitat ha iniciat el procés d’informació pública de l’estudi informatiu i de l’estudi d’impacte ambiental de la futura variant de la C-43 al seu pas per Gandesa. El Diari Oficial de la Generalitat publica avui l’anunci corresponent, per tal que administracions, entitats i particulars puguin presentar les propostes que considerin adients.

Actualment, el trànsit que circula per la carretera C-43 des de Benifallet, per on passa l’Eix de l’Ebre, ha de travessar el nucli urbà de Gandesa si vol connectar amb l’N-420 (que permet accedir cap a Reus o l’Aragó). La variant que el Departament de TES impulsa permetrà evitar aquest trànsit de pas per l’interior del nucli de Gandesa i millorar la mobilitat i seguretat viària en aquest entorn.

Traçat i característiques

Els estudis a informació pública recullen una variant de 4 quilòmetres, segons l’opció valorada com a més òptima, que discorre pel sud-oest del nucli urbà. El traçat que es presenta s’inicia en un enllaç de la variant de Gandesa prevista pel Ministeri de Foment a l’N-420, a uns 1,3 quilòmetres a l’oest del nucli urbà, i finalitza a l’actual C-43, poc abans del barri de les Planes.

La futura carretera tindrà una amplada de 10 metres i estarà formada per dos carrils de 3,5 metres i dos vorals d’1,5 metres. El pendent màxim serà del 4,8%. Per a facilitar la connectivitat, s’inclouen els enllaços següents:

En el punt inicial, a l’oest de Gandesa, connectarà amb el futur enllaç de la variant de l’N-420.
A uns 500 metres, se situa l’enllaç amb la carretera TV-3531, que va de Gandesa a Bot. Estarà format per un pas sota el tronc i una rotonda a cada costat.
Al punt final, sobre la C-43, se situa un altre enllaç que estarà format per una gran rotonda situada sota el tronc de la variant. El diàmetre de la rotonda serà de 90 metres

Les principals estructures que es preveuen corresponen als enllaços, en especial un viaducte de 120 metres de l’enllaç sud i un viaducte de 30 metres de l’enllaç amb la carretera de Bot. Els camins interceptats (de la Coll del Font, dels Perdigons, i de Gandesa a Bot), es resolen mitjançant uns passos inferiors sota la variant.

Els estudis analitzen dues alternatives de traçat, que tenen els mateixos punts d’inici i de final. Es proposa com a més adient l’opció més allunyada del nucli urbà, en considerar que presenta un menor impacte ambiental, una menor afectació al planejament i una menor afectació als serveis existents. S’estima que la variant comportarà una inversió de 19,3 MEUR.

Destaquem